Мета:
Обладнання: портрет Т.Г.Шевченка.
Біля парти станем чемно – хай лине час недаремно.
Будем уважні і старанні всі , сядемо рівненько на місця свої.
- Чого ви чекаєте сьогодні на уроці?
Зачит ування власних спостережень за зміною в природі біля свого дому.
2. Індивідуальне опитування (картки).
а) визначити число прикметників і позначити закінчення;
б) виписати іменники з залежними від них прикметниками, ставлячи питання від іменника до прикметника.
3. Повторення про прикметник “Кубування”
Відповіді на питання граней:
- частина мови (прикметник);
- що означає (ознаку предметів);
- питання (який? яка? яке? які? );
- члени речення ( другорядний);
- роль у мовленні (уточнює і прикрашає мовлення)
- Сьогодні продовжуємо вивчення теми “Прикметник”, взнаємо, чи можуть змінюватися прикметники за родами. (Діти висловлюють свої припущення).
2. Осмислення.
- Перевірте свої припущення за підручником. Колективне виконання вправи 107.
(Робота за таблицею родових закінчень прикметників)
3. Творча впр. 108.
а) Утворення словосполученьшляхом підбору до кожного іменника прикметника з довідки.
Пісня мелодійна, казка чарівна, книжка цікава, соловейко дзвінкоголосий, дзвінок співучий, бджілка працьовита, мова рідна, хата материнська.
б) Робота в групах (за матеріалами впр. 108)
І група – визначає іменники чоловічого роду, позначає закінчення прикметників, які з ними зв’язані;
ІІ група – іменники жіночого роду,позначає закінчення прикметників, які з ними зв’язані;
ІІІ група (найсильніші) – самостійно складає словосполучення іменників з прикметниками середнього роду і позначає їх закінчення.
4. Фізкультхвилинка.
- вчити учнів змінювати прикметники за родами, спостерігати за родовими закінченнями прикметників;
- розвивати вміння робити висновки й узагальнення;
- виховувати почуття гордості за велич української поезії.
Обладнання: портрет Т.Г.Шевченка.
Хід уроку
І Оргмомент.
Дзвоник всім нам дав наказ – до роботи швидше в клас.Біля парти станем чемно – хай лине час недаремно.
Будем уважні і старанні всі , сядемо рівненько на місця свої.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
(За технологією “Мікрофон”)- Чого ви чекаєте сьогодні на уроці?
ІІІ. Повторення вивченого.
1. Перевірка домашнього завдання.Зачит ування власних спостережень за зміною в природі біля свого дому.
2. Індивідуальне опитування (картки).
а) визначити число прикметників і позначити закінчення;
б) виписати іменники з залежними від них прикметниками, ставлячи питання від іменника до прикметника.
3. Повторення про прикметник “Кубування”
Відповіді на питання граней:
- частина мови (прикметник);
- що означає (ознаку предметів);
- питання (який? яка? яке? які? );
- члени речення ( другорядний);
- роль у мовленні (уточнює і прикрашає мовлення)
ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
1. Оголошення теми уроку. Виклик.- Сьогодні продовжуємо вивчення теми “Прикметник”, взнаємо, чи можуть змінюватися прикметники за родами. (Діти висловлюють свої припущення).
2. Осмислення.
- Перевірте свої припущення за підручником. Колективне виконання вправи 107.
(Робота за таблицею родових закінчень прикметників)
3. Творча впр. 108.
а) Утворення словосполученьшляхом підбору до кожного іменника прикметника з довідки.
Пісня мелодійна, казка чарівна, книжка цікава, соловейко дзвінкоголосий, дзвінок співучий, бджілка працьовита, мова рідна, хата материнська.
б) Робота в групах (за матеріалами впр. 108)
І група – визначає іменники чоловічого роду, позначає закінчення прикметників, які з ними зв’язані;
ІІ група – іменники жіночого роду,позначає закінчення прикметників, які з ними зв’язані;
ІІІ група (найсильніші) – самостійно складає словосполучення іменників з прикметниками середнього роду і позначає їх закінчення.
4. Фізкультхвилинка.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
- Хто такий Т.Г.Шевченко?
- Де ви зустрічали це прізвище?
- Хто може назвати поезію Шевченка?
- Хто може прочитати поезію Шевченка?
1. Письмо з пам’яті (за впр.109).
а) Читання ірша М.Рильського “Шевченко”.
- Які почуття викликає поезія “Шевченко”?
б) Опрацювання орфограм ізаучування напам’ять 2-ї строфи поезії.
в) Виконання граматичного завдання:
- підкреслити виділені сполучення іменників з прикметниками;
- визначити число прикметників;
- Визначити рід прикметників, вжитих в однині.
2. Гра-конкурс “Хто швидше”.
Завдання: дописати до кожного іменника усі можливі прикметники. За кожен правельно підібраний прикметник гравцеві зараховується 1 бал, за помилку знімається 2 бали.
Матеріал для гри:
Колесо (металеве, велике, чорне, важке,кругле).
Кулька (гумова, меленька, червона, легка, кругла)
Олівець (синій, довгий, заточений, круглий).
- Де ви зустрічали це прізвище?
- Хто може назвати поезію Шевченка?
- Хто може прочитати поезію Шевченка?
1. Письмо з пам’яті (за впр.109).
а) Читання ірша М.Рильського “Шевченко”.
- Які почуття викликає поезія “Шевченко”?
б) Опрацювання орфограм ізаучування напам’ять 2-ї строфи поезії.
в) Виконання граматичного завдання:
- підкреслити виділені сполучення іменників з прикметниками;
- визначити число прикметників;
- Визначити рід прикметників, вжитих в однині.
2. Гра-конкурс “Хто швидше”.
Завдання: дописати до кожного іменника усі можливі прикметники. За кожен правельно підібраний прикметник гравцеві зараховується 1 бал, за помилку знімається 2 бали.
Матеріал для гри:
Колесо (металеве, велике, чорне, важке,кругле).
Кулька (гумова, меленька, червона, легка, кругла)
Олівець (синій, довгий, заточений, круглий).
VІ. Підсумок уроку.
- Що нового дізналися з уроку?
Оцінювння.
Оцінювння.
Немає коментарів:
Дописати коментар