Календар

: :

Головне меню

Бігуча стрічка

Дорожня абетка

04 лютого 2018 о 13:08 0


Мета: Вивчити і закріпити з дітьми правила дорожнього руху, розширити знання дітей про вулицю (проїжджу частину, тротуар, перехрестя, узбіччя), про кольори і принцип дії світлофора, дорожні знаки та правила переходу вулиці. Розвивати увагу, спостережливість, уміння орієнтуватися на вулицях міста за допомогою дорожніх знаків, розпізнавати їх, розвивати вміння застосовувати набуті знання на практиці. Виховувати обережність, культуру поведінки на вулицях міста, свідоме ставлення до виконання правил дорожнього руху, бажання бути в безпеці на дорогах.

Хід заходу

Педагог: Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про правила вуличного руху, про поведінку пішоходів на вулиці, дізнаємося як поводитися на дорозі, де можна гратися та що потрібно робити аби з вами не сталося біди. Діти, а чи знаєте ви для чого людина змалечку вивчає «Буквар»?

Так, вона вивчає буквар для того, щоб навчитися читати, а «Дорожню абетку» ми вивчаємо для того, щоб бути грамотним на дорозі, щоб жити в безпеці. Тому наш захід так і називається – «Дорожня абетка». І саме сьогодні ми дізнаємось – чи слухняні ви пішоходи? А тепер скажіть мені, діти, ви любите гратись на свіжому повітрі? Тож давайте перевіримо чи знаєте ви, де можна гратися, а де ні.

Приготуйтеся і будьте уважні:
Дружно всі скажіть мені
На дорозі можна гратись?

Діти: Ні.

Педагог: Лине музика й пісні,

При дорозі гратись можна?

Діти: Ні

Педагог: Б’є в ворота м’яч хлопчак,

На подвір’ї гратись можна?

Діти: Так

Педагог: Можна на дорозі, ви скажіть мені,

Мчати на велосипеді?

Діти: Ні.

Педагог: А як тобі вже чотирнадцять й ти мастак,

По дорозі можна їхати?

Діти: Так.

Педагог: Тож добре всі запам’ятайте:

На дорозі – не гратися, не кататися,
Якщо хочеш здоровим зостатися.
Й щоб не трапилось біди,
Пам’ятай, мій друже,
Що забави на дорозі
Небезпечні дуже.
А щоб ви ніколи не були сумні,
Правила порушувати можна?

Діти: Ні.

Педагог: Так, я зрозуміла, що ви знайомі з правилами поведінки на дорозі. Ви знаєте, що гратися на дорозі та біля проїжджої частини заборонено. Гратися можна у дворі, на дитячих майданчиках та у парках. Але деякі ваші улюблені мультиплікаційні герої нехтують правилами вуличного руху та створюють небезпечну ситуацію на дорозі. Ось погляньте на екран. (Дивіться уважно, тому що після перегляду я поставлю вам питання).

Перегляд мультфільмів:

§ «Не дитячий знак»
§ «Нетерплячі водії»
§ «Хто швидше?»

Педагог: Ігор, Саша, Вова, Вітя

Люблять грати у футбол.
Чи є більша радість в світі,
Ніж забити влучно гол.
Хай навстріч машини мчаться,
Хай на трасі шум і гам,
Дуже хочеться пограться,
На дорозі хлопчакам.
Не робіть цього, спиніться!
Пригадайте ви закон:
Так чинити не годиться,
Бо шосе не стадіон.
Дійсно, школярі всі мають знати,
Що ніяк не можна грати
Там, де їдуть щохвилини
І автобуси, й машини.
На екран виводяться знаки (питання).

Закон вулиць і доріг дуже добрий: він охороняє від біди, береже життя, але він дуже вимогливий до тих, хто його не виконує. Тому тільки тим, хто постійно дотримується правил дорожнього руху, він дозволяє сміливо переходити вулицю. До речі, діти, а ви знаєте, що таке вулиця? (Картинка вулиці на екрані)

§ Вулиця – частина міста або села, обмежена двома рядами будинків. По вулиці їздять автомобілі та ходять люди.

§ Частини вулиці – вулиця поділяється на дві основні частини: проїжджу частину та тротуар.

§ Тротуар – це пішохідна доріжка з боків вулиці. По тротуару люди ходять пішки.

Тротуари – це доріжки,
Ми по них ідемо пішки.
Всі, хто тротуаром ходять,
Звуться просто – пішоходи.
Цікаво, а чи знають Смішарики, де ходити пішоходам?

Педагог: Діти, для того, щоб з вами на дорозі не сталося лиха, ви повинні знати правила поведінки пішоходів. Але спочатку давайте з’ясуємо, хто такий пішохід.

§ Пішохід – це людина, яка йде пішки. А місця, де пішоходи можуть перейти через дорогу, називаються пішохідними переходами.

Знають діти всі напевно,
Перехід бува підземний.
Під землею люди йдуть,
І безпечна їхня путь.
На горі біжать машини,
Проїжджають без упину.
А внизу йде пішохід –
Дуже гарний перехід.
Він стрічає всіх привітно,
Навіть вдень горить тут світло.
Бачиш міст через дорогу?
Це надземний перехід.
Треба йти лише по ньому,
Знає кожен пішохід.

§ А хто такий пасажир? Пасажир – це людина, яка їде у транспорті.

§ А як ви вважаєте, для пасажирів є правила?

Давайте переглянемо мультфільм «Пристебни ремені»!

Педагог: Як потрібно виходити з автомобіля? (Через праві двері на тротуар)

§ А хто такий водій? Водій – це людина, яка керує транспортом, але, на жаль, серед них іноді зустрічаються некультурні водії, які не завжди дотримуються правил дорожнього руху.

Педагог: А хто такий велосипедист? Велосипедист – це водій велосипеда. До речі, ви знаєте, що їздити на велосипедах по вулиці дозволяється лише з 14 років? А де можна кататися на велосипеді таким маленьким дітям, як ви? А чи знають Смішарики, де кататися на велосипеді?

Перегляд мультфільму «Де кататися?». На екрані відповідні дорожні знаки (5 знаків).

Питання.

Педагог: Ми з’ясували, хто такий пішохід, пасажир та водій. Діти, а зараз для вас проблемна ситуація на закріплення матеріалу: Віра везе ляльку в ляльковому візочку. Андрійко їде на дитячому велосипеді. Мама веде за руку Оленку. Хто з них пасажир, хто пішохід, а хто водій.(Відповіді дітей)

Для того, щоб з вами на дорозі не сталося лиха, ви повинні знати правила поведінки пішоходів та ретельно їх дотримуватися. А зараз я пропоную вам згадати правила поведінки пішоходів. (Відповіді дітей)

Правила виводяться на екран та роздаються дітям.

Правила поведінки пішоходів:

1. Пішоходи повинні рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках, тримаючись правого боку.

2. Якщо немає тротуарів і пішохідних доріжок, ми маємо рухатись по узбіччю. Узбіччя – це бічна частина дороги, по якій дозволяється рухатись в напрямку протилежному руху автомобіля.

3. Пішохід може ходити по велосипедних доріжках, тримаючись правого боку та не ускладнюючи рух велосипедистів.

4. Пам’ятай, що завжди треба бути обережним і не заважати іншим учасникам дорожнього руху.

Педагог: Діти, так що ж таке пішохідний перехід? Давайте ще раз повторимо.

§ Пішохідний перехід – це місце, де пішоходи можуть перейти через дорогу. Щоб пішохід міг побачити, де знаходиться перехід на проїжджій частині вулиці, його позначають білими широкими лініями нанесеними паралельно до дороги. Такі позначення називають «зеброю». А чому така назва, ми дізнаємося з мультфільму «Зебри у місті».

Перегляд мультфільму «Зебри у місті». На екран виводяться відповідні дорожні знаки.

Педагог: Пішохідні переходи бувають підземні, наземні і надземні. Підземні переходи будують на тих ділянках дороги, де машин найбільше. У місці наземного пішохідного переходу стоїть дорожній знак «Пішохідний перехід». Він повідомляє водіям і пішоходам про те, що тут пішохідна ділянка. Надземний пішохідний перехід – це місток над проїжджою частиною для переходу над землею.

Діти, дорожніх знаків дуже багато і кожен з них попереджає, застерігає, наказує та надає інформацію. Але ми з вами не згадали ще про одного з друзів, який слідкує за порядком на дорозі.

Відгадайте загадку:

Не загадка, а морока,
Не дракончик він, не джин,
Має він три світлих ока,
Але дивиться одним.
Два завжди відпочивають,
А одне ніяк не спить,
Кольори всі різні мають –
Кожне полум’ям горить.
То червоне, то зелене,
Жовте сонечком блищить.
Ось погляньте всі на нього,
Відгадаєте умить.
Транспорт в місті регулює,
Як справжнісінький актор,
Всім він правила диктує,
Ну і зветься… (світлофор)

Так, це світлофор. Він допомагає водіям і пішоходам на вулицях міст і сіл. А чи знаєте ви, що світлофори з’явилися на вулицях більш як 60 років назад. Вони виглядали так: з чотирьох боків на них були три кольорових скла (зелений, жовтий, червоний). По ним повільно рухалася велика чорна стрілка, вони були дуже не зручні, а сучасні світлофори-автомати набагато кращі. А чому світлофор має таку назву? (Відповіді дітей)

Тож пропоную вам переглянути мультфільм, де наші знайомі Смішарики з’ясують для чого потрібен світлофор і чому він так називається.

Діти демонструють світлофори, виготовлені власноруч.

Педагог зачитує лист від Баби Яги: Діти, я зовсім забула на початку заняття сказати вам про те, що ми отримали листа від Баби Яги.

«Привіт мої розумні. Знаю, ви листа від мене не чекали. Але мені дуже хотілося б поділитися своїми враженнями. Правил дорожнього руху я не знаю, та вони мені і не потрібні, бо я літаю на повітряному транспорті: ступі та мітлі. А дорожні знаки в повітрі не розвішують, світлофори ваші на землі, мені вже мерехтять в очах своїми зеленим, жовтим та червоним кольорами. Вирішила я зробити добре діло: на різних перехрестях поміняти кольори світлофорів на рожеві, блакитні та сині. Ви зі мною згодні?»

Діти, поясніть чому не можна змінювати кольори світлофора? До чого це може призвести? (Відповіді дітей)

Педагог: Відомо всім, що найдорожчий скарб людини, це її власне життя і здоров’я. Необережність на вулиці часто призводить до втрати не тільки здоров’я, а й навіть життя. Тому треба всім обов’язково дотримуватись певних правил дорожнього руху. А яких саме, дізнаємося разом зі смішариками.

Педагог: Діти, а як ви вважаєте, яка машина найстрашніша?

§ «Найстрашніша машина» (Питання дітям: «Як необхідно обходити транспорт, що зупинився?» /Автомобілі, автобуси, тролейбуси обходь лише ззаду, а трамваї та поїзди лише спереду/)

Педагог: Діти, а зараз я хочу запропонувати вам кросворд-загадку про правила дорожнього руху. Якщо ви його розгадаєте, то дізнаєтесь, що батьки подарували хлопчику на день народження. (Кросворд на екран)

1. Частина міста, обмежена двома рядами будинків.
2. Громадський транспорт з «ріжками».
3. Автомобіль з «шашечками».
4. Місце, де зупиняється автобус.
5. Місце, де їздять автомобілі.

Педагог: Молодці діти, гарно справилися з кросвордом. Відгадали і заповнили усі клітинки. А зараз пропоную вам пограти в гру «Дорожні знаки» (Скласти пазл та назвати знак)

В них важлива конче справа,
Повсякчас на варті, справа
Вздовж доріг вони стоять,
Строго вказують, велять.
То вони забороняють,
То про щось попереджають,
Пішоходів інформують,
Рухом водіїв керують.
Якби раптом їх не стало,
Скільки б лиха нас спіткало!
Та при будь-які погоді
Нам вони стають в нагоді,
Тому, хто пішки йде,
всім підкаже, що і як,
Добрий друг – дорожній знак.
Домашнє завдання: вдома пограти в гру «Дорожні знаки» з батьками і друзями.

Педагог: Ми сьогодні з вами дізнались багато нової та корисної інформації. Діти, давайте всі разом складемо віршик, в якому ідеться про правила дорожнього руху. Іще раз звернемо увагу на те, як повинні поводитися пішоходи на дорозі.

Щоб на дорогах жертвою не стати
Потрібно правила ….. (вивчати)
Тож знати треба сину й доні,
Що рух у нас ….. (правосторонній)
І пам’ятайте в чому справа:
Всім рухатися треба ….. (справа)
Де по дорозі мчать машини,
То це – …. (проїжджа є частина)
А де прогулюються пари,
Де люди йдуть – це …. (тротуари)
Дорогу не перебігайте,
А краще трішки… (зачекайте)
Щоб не було нікому шкоди
Завжди ідіть на … (переходи)
І теж хвилинку зачекайте
І не біжіть, … (не поспішайте)
Та щоб у світі добре жити
Вам треба з правилами … (дружити)
І їх виконувати завжди,
Тоді не трапиться … (біди)

Педагог: Ви сьогодні дізнались багато нового,
Про правила безпечної поведінки на вулицях і дорогах.
Тож знову в ігри грайте
І весело відпочивайте.
Але правила ніколи ви не забувайте.  

Підведення підсумку виховного заходу.

Педагог: Бажаю, щоб ви всі були здорові, веселі та щасливі. Щоб з вами та вашими рідними ніколи не трапилось біди на дорозі. Щоб ви завжди були слухняними пішоходами, а коли подорослішаєте – культурними водіями.
Немає коментарів:
Дописати коментар

Поділитись у соціальних мережах
Facebook Twitter Telegram Viber